Kangaroo Steak - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Kangaroo Steak - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Kangaroo Steak

Door: Opzoeknaarjolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Februari 2014 | Australië, Sydney

Aantal uren geslapen: 2. Aantal kamergenoten: 5. Aantal jetlacks: 1. Aantal kangeroos gezien: 0. Aantal kangeroos gegeten: 1.

Vannacht geen oog dicht gedaan. Mijn biologische wekker ging om vijf uur 's ochtend Australische tijd af. Mijn hoofd voelt alsof ik een zware kater heb. Toch wil ik de stad zien. De zon schijnt als ik door het zakendistrict loop. Daarna neem ik de bus naar Bondi Beach. Op het straat is het nog vrij rustig op wat surfers, toeristen en locals na. Voor me gaat een 50-plusser zitten die ooit blond geweest moet zijn (gezien zijn haarkleur). De beste man heeft zoveel in de zon gezeten dat hij nu niet meer van een neger te onderscheiden is. De golven zijn hier echt geweldig en het water is helderblauw. Echt lekker voel ik me niet en niet veel later kots ik in een plastic zakje van de supermarkt. Volgens mij is het onopgemerkt gebleven. Begin van de middag is het echt zien en gezien worden op het strand met gebronsde en afgetrainde lichamen.

Tips tegen een jetlack: 1. Probeer snel mee te doen met het nieuwe dag- en nachtritme. 2. Drink veel water. 3. Beweeg. 4. Negeer de jetlack. 5. Eet Australische druiven. Nog steeds moeite met opstaan? Loop dan langs de receptie. Door de knappe jongen achter de desk ben je gelijk wakker.

In de avond gaat het wat beter. Ik vraag de knappe jongen achter de receptie naar een restaurant. Wat ik graag zou willen eten? ' Kangaroo,' zeg ik voor de grap. Dat blijkt mogelijk te zijn. En zo maakte ik even later kennis met het symbool/ de trots van Australie. Op mijn bord. De Kangaroo Steak smaakte mals en zoet en ging prima samen met de fruitige, rode Australische wijn. Ik droomde langzaam weg met het uitzicht op de haven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3591

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Waus naar Aus

Landen bezocht: